Beauty Dessie Bay

Dessie kallas min lilla b-ponny som blir 20år i år. Sedan ett halvår tillbaka ungefär, så har hon bara stått och gjort ingenting. Visst har jag skrittat ut på henne ibland och så, men annars så. Men nu, när det är nytt år och sådär så har jag bestämt att jag ska sätta igång henne nu. Vissa har ju sina åsikter om att jag är för lång för henne, kanske det. Men vikten är inga problem för henne, plus att detta blir vårt sista tävlingsår om vi ska ut och tävla något.

Amanda hjälpte mig iallafall med hur jag ska lägga upp hennes igångsättning och ska börja gå med henne i 20min idag och imorgon. Är riktigt pepp på detta, för Dessie tycker verkligen det är jättekul att bli riden och ompysslad, och hon älskar att hoppa! Jag har inte börjat att tävla henne något förrens senaste året då jag inte vågat m.m innan då hon kan bli väldigt het i hoppningen och jag inte klarade av henne riktigt ;) Men här får ni en film på när vi var med på en pay & ride i Åstorp i somras!

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Här kan du skriva några ord:


Trackback
RSS 2.0