Utvärdering tävling Perstorp RF 4/8

Skulle egentligen startat två klasser idag, men strök mig från den första för att det blev något strul. Så jag hoppade bara 1m med två faser.
 
Kan säga såhär: gick skit! Stannade på första, men hoppade på andra försöket. Samma när vi kom på andra hindret. Och sen stannade hon på tredje hindret också vilket innebar att vi var ute. BAJS.

Det är väl både mitt och hästens fel. För jag red inte så bra mot första hindret, men mot andra red jag som en dåre men ändå stannar hon. Jag vet att hon inte var rädd för hinderna för då hade hon visat det tidigare när jag gick förbi dem. Sen för att Whisse inte skulle vinna över mig, så gick vi in på framhoppningen igen och hoppade oxern några gånger eftersom det är dem hon bruka stanna på oftast. Med lite hjälp av en kompis och hennes kompis gick det jättebra. Fick även lite tips som jag ska tänka på tills nästa gång!
 
Ska starta 1m på en pay&ride i Åsbo PK på måndag, mest för att se om hon gör likadant. Gör hon det så ska vi nog kolla upp om det är något knas. Hoppas inte.. ♥
 
En bild från idag som Amanda fotade, fler bilder kommer senare ikväll!

Kommentarer
Postat av: jossan

Jag tror din häst försöker tala om något för dig.. Jag tycker att du ska åka in och göra en koll på henne direkt istället för att "bråka" innan du vet om något är fel. :-/ Hon har ju inte hållit på sådär innan, men nu stannar hon på nästan varje hinder? Tydligt att något är galet.

Lycka till hur som helst med henne :)

Svar: Ja, jag vi ska kolla henne. Men ska hoppa på måndag först, och se hur hon beter sig ;)
Tack!
theresejb.blogg.se

2012-08-04 @ 19:17:40
URL: http://minfux.blogg.se
Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Här kan du skriva några ord:


Trackback
RSS 2.0