Min ryttarhistoria # 1

Härmar Johanna Torudd lite och tänkte berätta lite om hur jag började rida, vilka hästar jag har haft m.m. Delar upp det i flera delar så att det inte ska bli för mycket på samma gång. Nu börjar jag ;)

Vi flyttade hit, till denna lilla hästgården för ca. 8 år sedan? Jag vet faktiskt inte. Men jag var inte så gammal iallafall. I och med att här fanns ett stall. så började jag bli intresserad utav hästar. På den vägen är det. Det var folk som hade sina hästar inackorderade här och jag brukade alltid hjälpa dem att borsta hästarna, mocka och annat varje dag. En dag så frågade en utav dem som hade sin ponny inackorderad här om jag ville ha deras ponny på foder. Och det var ju såklart att jag ville. Det var en vit d-ponny som hette Nathalie, eller Natti som vi kallade henne. Hon var verkligen världes snällaste häst som jag kunde sitta och rida på själv när jag var ca. 5-6 år.
Efter några år så slutade vi att ha henne på foder då hennes ägare skulle flytta (tror jag). Jag blev såklart jätteledsen, men Natti är fortfarande i livet och jag kan åka och hälsa på henne i princip när jag vill. Den ponnyn kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. ♥

Började även på ridskola i samma veva.. Sen efter några år så åkte jag, mamma och en tjej som heter Frida och tittade på en liten b-ponny som stod i Eslöv. Kommer ihåg den dagen så väl. Ägaren hade själv inte sett sin lilla ponny på ett år tror jag det var, och när vi kom dit så fick både hon och vi en chock. Där stod lilla Dessie, magen och eländig, och smaskade på ett litet äpple. Gud vad hon såg ut. Jag provred henne samma dag och det kändes väl bra, haha. Kommer inte ihåg riktigt men kommer ihåg att jag var lite rädd. Men Dessie var supersnäll iallafall. Det slutade sen med att vi köpte tog hem henne samma dag och började med att ha henne på foder ett tag innan vi bestämde oss. Gissa hur glad jag var då :D Tiden gick och när ''fodertiden'' var slut och vi bestämde oss för att köpa henne. Beauty Dessie Bay, min egna lilla b-ponny :D
Dessie har lärt mig jättemycket och är därför en riktig läromästare. Utan henne hade jag inte varit på samma nivå som jag är i ridningen idag. Älskade, älskade ponny. ♥ Även hon är i livet och är 19 år just nu. Hon står fortfarande kvar hemma hos oss med våra andra hästar ;)

FORTSÄTTNING FÖLJER...


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Här kan du skriva några ord:


Trackback
RSS 2.0