Presentation

Känner att det h ar kommit en del nya läsare till min blogg, och kände därför att det var dagt med en presentation till er. Så här kommer den ;)

Mitt namn är Therese Bengtsson och är en glad tjej på 13 år. Jag älskar hästar och älskar att fotografera. Själv har jag två hästar. En utav dem är Beauty Dessie Bay, även kallad Dessie, min första ponny som är en b-ponny welsh på 19år. Det syns knappt på henne att hon är så gammal, vissa tror fortfarande att hon är ett föl, haha! Men så är det inte :p Idag har vi faktiskt haft henne i 6 år. Jag fick henne när jag var 7 år och det var den bästa dagen i mitt liv. Nu är jag tyvärr förstor för henne, och rider bara henne ibland. Det suger, för hon är en väldigt duktig liten ponny, i både hoppning och dressyr :) Och vi har inte hjärta att sälja henne vidare, då hon betyder så mycket för oss, så hon får vara kvar tills döden skiljer oss åt. ♥ Sen har jag en storhäst, som jag fick i november förra året :) Det är en varmblodig travare, dock syns det knappt att hon är en travare, för vissa personer har ju sina åsikter om travare tyvärr.. Whispering heter hon iallafall och är en supergo häst på på 1.55 i mkh. Inte så hög, men det duger till mig :D Jag och ''Whisse'' har kommit en väldigt lång bit i utvecklingen sedan vi köpte henne. Då kunde hon knappt fatta galopp och fick liksom ''springa in'' i galoppen, men nu kan hon fatta galopp från halt :) Kunde inte heller jobba henne i en fin form förr utan att använda en gummisnodd, men nu går det hur bra somhelst! Hon hoppar även superfint och vi har varit ute på ganska många Pay & Rider, från 50cm upp till 1m som jag tävlar nu :) Ska starta min första lokala tävling med henne nästa söndag, ska bli superkul :D

Som ni också läste så älskar jag att fotografera! Jag använder mig av en NikonD60 med standardobjektivet + ett Sigma objektiv (70-300mm) och det funkar super :D Ska dock önska mig ett makrobjektiv för att fota närbilder och
så :)

Här på min blogg, så får ni följa mig och Whispering i framgångar och motgångar, om mig och mina vänner och så bjuder jag på fina bilder också såklart! :) Hoppas att ni väljer att följa min blogg, och för att göra det enklare för er så kan ni följa mig via Bloglovin! Klicka bara på ikonen nedan.

bloglovin
Jag och Dessie då ♥

Jag och Dessie nu ♥

Jag och Whisse ♥

Wiie ♥


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Här kan du skriva några ord:


Trackback
RSS 2.0