Dag 1 – Presentera dig och din häst

Jag heter Therese Jennifer Bengtsson och bor på en liten hästgård utanför Helsingborg med min familj. Jag är 12 år men fyller 13 den 25 april. Förutom våra 3 hästar så har vi en hund, en katt och tre kaniner. På min fritid, utanför hästarna, så gillar jag att fotografera. Använder mig utav en Nikon D60, ska önska mig ett nytt objektiv i födelsedagspresent :) Jag gillar även att vara med mina kompisar och så :) Lite svårt att beskriva sig själv som person, men jag är väl en snäll, glad och lugn tjej. Och ja..
Whispering är en Varmblodig Travare. Dock är hon ingen travare längre. Hon är ett sto född 2004, E: Com Hector - U: Yes Indeed. Whissan har jag haft sen den 13 november 2010. Vi bestämde oss för att ha henne på prov i två månade för att se så allt funkade bra och kändes bra. Och det gör det. Så nu på torsdag, den 13 januari, så ska vi köpa henne. Så då blir hon min egna häst :D Whisse är mycket lugn och glad i all hantering. Hon är även väldigt nyfiken, brukar kalla henne Whisse Nyfiken ibland :p Hon är även super att rida på. Hon går fint i både skritt och trav, och galoppen övar vi på! Och det går bättre och bättre, känner att hon börjar att söka sig neråt emellanåt när jag galopperar :) Hon är även bra på att hoppa, hennes förrförra ägare har hoppat 1.10 med henne om jag inte minns helt fel :) Så somsagt, så fort det kommer någon träningstävling eller så, så ska jag vara mä med Whiss. Kanske travar hela banan, eller så galopperar jag och travar emellan hinderna, eller så galopperar jag hela banan. Jag får ju se hur det känns då.
Jag hoppas att både min och Whissans utveckling bara kommer att gå framåt för det känns som att hon kommer att bli riktigt fin, även om hon är fin nu så kan hon bli finare :) För jag älskar henne så, min lilla Vessla ♥

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Här kan du skriva några ord:


Trackback
RSS 2.0