Frysmärkt lika med utmärkt!

Ofta ställer jag mig frågan om vad folk tycker om att jag äger en travare. Ser folk ner eller upp på mig?

Det är många jag vet som inte trott att Whisse var en travare när vi har varit ute på tävlingar - förrens dem såg frysmärkningen. Det är väl kul att höra, men varför är travare så dåliga? Varför betyder frysmärkningen något dåligt? För mig har alla hästraser lika värde, alla ska accepteras.

Jag tycker att det är så himla kul när man är ute på tävlingar, och så hör man någon säga att "Usch där är en sån äcklig travare, vad gör den här?". Sen när man går in på banan och hoppar en felfri runda, så ser man dem stå där med hakan nere i marken, typ.

Jag är så himla glad att vi köpte Whisse. hade jag ingen aning om att den rasen inte var omtyckt. Det var inte förren senare jag förstod, men jag har verkligen ingenting emot att Whisse är en föredetta travare. Snarare tvärtom. Bara kul att slå folk på näsan ibland, och visa att vi kan!

Sen måste jag bara säga att det var så himla kul att jag och Whisse vann klubbmästerskapet detta året. Det trodde nog inte många - att en travare skulle vinna? ;)

Det jag ville säga med detta var bara att jag är trött på alla människor som ser ner på travare och dess ägare. Ni ska nog få se - när vi är uppe i ännu högre klasser och slår folk på näsan! ;)
Sen tack till alla er som tror på oss såklart! ♥♥




Kommentarer
Postat av: Michelle

Håller med! Det är många som ser ner på gamla gallopörer med. Tycker det är tråkigt att folk ska ha förutfattade meningar. När jag ägde whispen så var det samma där att många inte trodde hon var en travade förrens dom såg frysmärkningen.



Föresten grattis till klubbmästerskapet :)

2012-05-15 @ 22:23:43
Postat av: Wilma

Ni är bäst, ni kommer gå långt! <3

2012-05-15 @ 22:27:38
URL: http://nattstad.se/wilmajarlmo
Postat av: Michelle

Riktigt bra skrivit! Det är inte rasen som spelar någon roll, utan individen i sig. Såg även en häst som hoppade i världscupen eller något som hade en travare som mamma!

Du & Whisse är sjukt fina och duktiga tillsammans :D

2012-05-15 @ 22:31:16
URL: http://stallkompisarna.bloggplatsen.se
Postat av: Fredrika

bra skrivet! :D jag har också en travare, dem är underbara! :)

2012-05-31 @ 22:56:56
URL: http://teamvf.blogg.se/
Postat av: Mirjam

Hittade din blogg idag och din häst är väldigt fin, fortsätt kämpa ni kommer hamna i toppen.

2012-06-09 @ 13:50:02
URL: http://mirjamthornberg.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Här kan du skriva några ord:


Trackback
RSS 2.0