Tävlingsåret 2011

Varning för många filmer! Hehe.

Jo, vi köpte Whisse den 16 Januari 2011 efter att ha haft henne på foder i två månader. Vi startade sedan vår första träningstävling/pay & ride den 13 Mars på ÖRS. Då tyckte jag att det gick jättebra och var jättenöjd. Men nu, skrattar jag bara. Gud vad det såg ut! Haha, men så kommer jag väl också tycka när jag ser en film på mig och Whisse om några år. Men det är ju ett bra tecken på att vi har utvecklats ;)

Efter ca. en månad, så var jag med på en pay & ride hemma på ÖRS, den 10 april. Vi gick upp någon klass och hoppade lite högre. Dock hade vi problem med avståndet och Whisse hoppade gärna av väldigt långt ifrån vilket resulterade i konstiga hopp. Vi märkte också att hon inte gillade grindar, vilket där fanns med i andra klassen. Men höjden är ju iallafall absout inga problem för Whisse.

Den 22 april, kom vi ut på vår första pay & ride borta. I Skromberga blev det. Whisse verkade vara ganska van vid nya ställen osv och betedde sig jättebra. Vi hoppade bank för första gången och det gick super! Dock var där en grind också som Whisse somsagt var jätterädd för, så hon stannade några gånger men hoppade tillsist.

Den 1 maj var det klubbmästerskap på ÖRS och jag var med i förklassen. Ville inte vara med i själva KM:et då jag inte vågade typ, eftersom det var 1m ^^ Om det hade varit idag hade jag varit med, men somsagt, man utvecklas ;)

Efter det blev det ytterliggare en pay & ride. Den 29 maj på ÖRS. Fick några stopp på något hinder, endast trams. Dock tycker jag att avstånden var mycket bättre ;)

Var med på vääldigt många pay & rider, för att träna. Och den 6 juni var jag med på en i Åstorp vilket gick väldigt bra! Felfri i båda klasserna och jag var helnöjd. Tycker även nu att det ser ganska bra ut faktiskt ^^

Några veckor senare åkte vi till Åsbo PK på ytterliggare en pay & ride. Var väldigt dyngit på banan, men det gick ganska bra. ''Debuterade'' 90cm men fick dock ett pet på sista hindret ^^

Efter någon vecka åkte vi till Åsbo PK igen på en pay & ride. Då var där mycket bättre underlag och mycket bättre väder. Hoppade samma höjder som på filmen ovan och denna gången felfria i båda klasserna! :D

Den 27 juli åkte vi till Viarp på pay & ride. Hoppade 80 & 90cm igen och blev felfria i båda!

Den 3 augusti var det pay & ride i Perstorp och vi var där ;) Debuterade 1m och blev felfri! Det gick verkligen framåt och blev felfi på ganska många pay & rider!

Den 28 augusti var vi iväg på en pay & ride i Skromberga. Hoppade 90cm & 1m och fick ett pet i båda klasserna. Dock fick vi beröm för hur fin Whisse var och hur fint hon hoppade :D Då blir man glad! ;)

Den 4 september körde vi till Rydebäck på en pay & ride och det var nog det värsta stället jag har tävlat på. Förlåt till er som rider där, men funktionärerna verkade helt virriga och framridningen/framhoppningen var inte bra och där var jättekonstiga svängar i banan. Hoppade 90cm & 1m och blev dock felfria i 1m. Detta var även den sista utomhustävlingen för året.

Den 11 september var det en pay & ride i Viarp. Vår första inomhustävling sedan vår första tävling. Stannade några gånger på första hindret i båda klasserna då hon tyckte det var jätteläskigt eller något ^^ Plus att jag inte red ordentligt.

Åkte till Viarp den 25 september igen och hoppade samma klasser som tidigare. Felfri i 90cm och ett pet i 1m.

Nästnäst sista tävlingen för året blev en på Åsbo PK den 2 november. Valde att gå ner några klasser och hoppade 70 & 80cm då jag tyckte att det hade gått ''dåligt'' på de föregående tävlingarna. Men ibland måste man tagga ner lite och gå ner någon klass för att sedan gå upp i klasserna igen. Man kan inte vara på topp alltid.

Näst sista tävlingen för året blev hemma på ÖRS den 11 november. Hoppade 80 & 90cm och blev felfri i 80 och fick ett pet i 90. Jag var iallafall jättenöjd med rundan ;)

Sista tävlingen för året har jag ingen film på. Anledningen till det är att det inte gick alls bra. Var med på julahoppningarna på Åsbo PK, hoppade en 95cm A:0/A:0 och vägrade ut oss på fjärde hindret tror jag det var. Dels för att det blev lite fel med vilken av ekipagen som var inne på banan som skulle hoppa först, jag trodde alltså att hon andra skulle hoppa före mig, men det var jag först. Anledningen att hon stannade var att hon aldrig hade hoppat mur förut. Tror även att hon rev ett hinder innan också. Jaja, somsagt: man kan inte vara på topp jämt.

När jag tittar tillbaka på dessa filmer från tidigare tävlingar så ser jag hur mycket jag och Whisse har utvecklats, vilket är väldigt roligt att se! :D Visst har vi haft våra tider då det inte gått så bra, vilket vi även kommer ha detta året, men utan det så kan man ju inte utvecklas och bli bättre. Ellerhur? Nu taggar jag år 2012 där jag kommer att starta fler lokala tävlingar med Whissan och förhoppningsvis få ett ännu bättre tävlingsår! ♥♥


Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Ni är superduktiga!!

2012-01-01 @ 15:53:04
URL: http://minfux.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Här kan du skriva några ord:


Trackback
RSS 2.0