Whisse igår 20/4

Red ut tillsammans med Amanda igår, Emma och Zandra gick också med :) Vi skulle egentligen bara skritta, men det blev lite mer än så.. Efter att vi kommit igenom kringeli-kroka skogen (som jag kallar det, då man får göra sin egen stig nästan haha) så travade vi lite i skogen, och sen skuttade vi över några hinder också :D Jag hoppade dock inte så mycket då jag red barbacka och för att Whisse var på bushumör! Men Amanda hoppade Tom och han bockade som f*n efter hindret haha :D Men allt gick bra och vi red vidare hemåt. När vi nästan var hemma, så föreslog jag att vi skulle hoppa över en grop, men det var nog inte den bästa idén då Tom fick ryck och bockade av Amanda som fick en rejäl smäll mot marken. Och Tom skenade iväg en ganska lång bit, men stannade sedan då han nog kom på att Whisse inte hängde på. Jag, som hoppade före Amanda fick slänga mig av Whisse när jag såg Tom galopperandes längs åkern, för jag ville inte sitta på Whisse om hon hade hängt på Tom haha ^^

Amanda mår bra nu men har förstås ont på vissa ställen haha, vilket jag kan förstå då marken är jäkligt hård precis där hon trillade av. Tom skadade inte heller sig som tur var! ♥

Det ska fan ALLTID hända något när jag och Amanda rider ut. En gång blev Amanda nästan halshuggen av en gren och jag och Dessie fastnade i en buske i skogen, och en annan gång trillade jag av när vi hoppade barbacka i skogen, och nu detta. Men man kan ju inte mer än att skratta! Jag lovar, att om detta hade funnits på film så hade vi kunnat vinna pengar på det eller något haha :D♥
Undra vad som kommer hända nästa gång...



Film från när vi hoppade i skogen :D

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Här kan du skriva några ord:


Trackback
RSS 2.0