14. Saker du gör vardagligen i stallet.

När jag går ut i stallet så brukar jag först hälsa på hästarna i hagen, eftersom man måste gå igenom den för att komma in i stallet ;) Sen om jag har tid innan det blir alldeles för mörkt, så brukar jag mocka till alla 3 hästarna och fixa allt med vatten m.m, om inte mamma gör det eller om vi hjälps åt ;) När allt det är klart, så brukar jag ta in Whissan och göra v henne, sen tar jag in dem andra två hästarna och går ut med Whissan i hagen och rider. Grushagen, som vi kallar den brukar jag rida i och kallar den då paddock här i bloggen ;) Sen har vi ju en stor hage till som hästarna brukar gå i på somrarna :) Efter jag har ridit (tar kanske en halvtimme) så tar jag in Whissan och tar av all utrustning och så :) Sen är det kanske dags att ge hästarna mat. Sen brukar vi ibland ge hästarna natthö lite senare också ;)

Det är väl i princip det jag brukar göra :)

Aw, hittade en ''gammal'' bild på Whisse

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Här kan du skriva några ord:


Trackback
RSS 2.0