Märke eller inte?

Själv tycker jag inte att det spelar någon roll om det är märke eller inte på mina grejer. Bara det är snyggt såklart!
Sen finns det ju också massor med grejer som är kopior av märkesprodukter. T.e.x Hööks har kopierat några märkesproduker. Men det tycker jag bara är bra, för man får ju får ju produkten för en billigare peng. Jag har själv vissa saker som liknar en märkesprodukt, men det gör inte mig någonting.

Det är ju klart att man vill ha några märkesprodukter också, men allt behöver ju inte vara det. Av alla mina hästgrejer så är det ca. 80% som inte är märkesprodukter. Jag tycker bara att det är onödigt att lägga pengar på en dyr märkesprodukt som det finns snygga kopior av. Men sen om inte märkesprodukten är så dyr så är det ju klart att man slår till och köper den istället för kopian.

Sen är ju inte alla grejer kopior av andra saker. Det finns ju affärer som säljer egna saker som dem själv har designat, utan att det liknar något annat. Och mestadels av dem grejerna är snygga! Men det finns ju en gräns också. Det får ju inte bli för tråkigt och skabbigt såklart!

Vad tycker ni då? Är man snål bara för att man väljer att köpa en kopia istället för en märkesprodukt, eller är det bra att kopiorna finns?

T.e.x mitt träns från Hööks är lite en kopia utav Dyon the Difference-tränset.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tränset till höger från Hööks är en kopia av Dy'on Workingcollection, inte Differencecollection.

2011-03-13 @ 08:37:20
Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Här kan du skriva några ord:


Trackback
RSS 2.0