Min ryttarhistoria # 2

HÄR hittar ni första delen.

Jo, köpte ju Dessie och allt gick jättebra med henne! Åren gick och jag började att växa ur henne. Min kompis Wilma började då rida henne lite då hon är kortare än mig och det funkade jättebra. Sen började vi titta runder lite på hästannonser och hittade Delfi. En superhärlig d-ponny, New Forest. Vi åkte och tittade på henne och jag fick provrida henne. Hon var riktigt snäll och var en perfekt ponny för mig. Vi bestämde oss för att vänta lite och åkte sedan dit och provred henne en gång till innan vi köpte henne. Dock fanns det en liten hake, hon var en fångponny.
Men vi stuntade i det och vi tog hem henne, trots att hon hade vilat i några månader. Jag började att sätta igång henne så smått och det gick jättebra. Delfi var en jättesnäll ponny, men väldigt seg och rörde inte gärna på sig om hon inte ville. Så det hände ju någon gång att jag inte ville rida henne, men vissa gånger gick det riktigt bra och vissa lite sämre. Sen kom dagen alla fruktade. Jag, mamma och mormor åkte till Gekås tidigt på morgonen. Och när vi hade varit där i några timmar så ringer grannen och berättar att ''er ponny ligger ner i hagen och kan inte resa sig upp.'' Vi blev såklart jätteoroliga och ringde till personer som kunde komma och hjälpa henne. Vi kunde inte göra ett skit, vi var ju flera mil hemifrån. Bl.a vår veterinär kom hem till oss och kollade hur det var med Delfi och ringde sedan oss och berättade. Hon hade fått tarmvred och det var inte säkert att hon skulle överleva. Vi började gråta och var jätteledsna över den tragiska händelsen. Men på ett sätt var det tur att vi inte var hemma så vi slapp se det. Sista gången vi såg henne stod hon i sin box och såg lycklig ut, och det är den bilden vi kommer att ha av henne förevigt. Vila i frid min älskade ponny, jag kommer alltid att älska dig! ♥ 14 maj 1996 - 1 november 2010. Sitter här och tårarna forsar ner.


FORTSÄTTNING FÖLJER..

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Här kan du skriva några ord:


Trackback
RSS 2.0