Stackars Dessie :(

Igår kväll märkte jag att Dessie tuggade konstigt när hon stod och åt sitt kraftfoder, och rätt som det var började hon hosta ordentligt så jag kallade på mamma. Jag gick och hämtade grannen eftersom hon också är djurvan medans mamma försökte hjälpa Dessie. Det slutade med att vi fick ringa in till djursjukhuset, och sen körde vi in dit med henne. Där sköljde dem med vatten nere i hennes matstrupe, och då fick dem upp det mesta. Hon fick massa näsblod sen så dem var tvungna att vänta tills det hade slutat innan dem gick ner och spolade igen. Så vi åkte hem så fick Dessie stå där under natten. ♥
 
Idag fick vi besked att hon hade fått lunginflammation i ena lungan, så nu måste hon stå kvar på djursjukhuset i en vecka :( Tycker så synd om lilla Dessie, bara för att hon satt lite mat i halsen så ska allt detta hända :( Menmen, får hålla tummarna att det blir bra! Det kommer bli väldigt dyrt iallafall, tur att det inte är jag som betalar (hehe) ♥
Min fina ponnybus, bli bra snart!♥

Kommentarer
Postat av: Mami

Skönt att man bara bor ca 5min bilväg från Regiondjursjukhuset - Helsingborg

2012-06-25 @ 13:07:54
Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Här kan du skriva några ord:


Trackback
RSS 2.0