Om mig

För er nya läsare, så tänkte jag skriva en kortfattad presentation så att ni hänger med bättre i bloggen :)

Jag heter Therese Bengtsson och bor på en liten hästgård i Skåne tillsammans med min underbara familj som består av min mamma, min pappa och min storebror. Jag är 13 år och har två hästar. Min lilla b-ponny heter Beauty Dessie Bay (Dessie) och min storhäst heter Whispering (Whisse) och båda är ston. Dessie är en welsh på ca. 18 år som är tävlad både dressyr och i hoppning, jag har dock inte tävlat henne i dressyr. Vi har haft henne i snart 6 år, men hon börjar bli lite för liten för mig nu, så min bästavän Wilma har henne på halvfoder och det funkar super! :) Whisse är en f.d travare (men går precis likadant som vilken annan häst somhelst) på 7 år. Hon är bara tävlad i lite Pay & Ride's m.m hittills, hon är dock löshoppat upp till 1.30 med sin första ägare. Vi har haft henne i ca. ett halvår och vi/hon utvecklas mer och mer för varje dag som går. Innan vi köpte Whisse, så hade jag en härlig d-ponny som hette Delfi. Men hon gick tyvärr bort den 1 november 2010. Min älskling. Saknar henne så! ♥ Sen har mamma en häst som heter Hjalmar (Hjalle) och är en korsning mellan ardenner och fjording på ca. 20 år. ;)

Vi har även tre kaniner som heter Piff, Fluffis och Svarting och dem är av rasen Lejonkanin. Vår katt heter Sotis och är ca. 7 år och sist med inte minst har vi en stor hund på 5 år som heter Gibson. Han är en Italiensk Mastiff på 50kg. :)

Mycket mer är det nog inte jag behöver berätta, utan det är nog allt. Här kommer lite bilder :D
Jag & Whisse :)

Jag & Dessie :)

Mamma & Hjalle :)

Jag & Delfi :)

Gibson :)

Sotis :)

Piff :)

Fluffis :)

Svarting :)

Jag & Wilma :)

Ni kanske märker att jag älskar att fota? ;)

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Här kan du skriva några ord:


Trackback
RSS 2.0