Whispering 18/6

Hoppade borta i ridhuset tillsammans med Amanda och ja, det gick väl sådär. Hade ett räcke och en oxer med en grind under framme. Ungefär såhär:  Hoppade räcket i höger varv, och kom sedan på oxern direkt och det gick super! Där låg räcket på ca. 70cm tror jag och oxern på ca. 80cm. Sen kom vi på samma en gång till, fast hinderna låglite högre, och det gick också super :) Hoppade sedan ''banan'' från andra hållet och då låg oxern på ca. 90cm och räcket på antingen 80 eller 90cm tror jag. Då hoppade hon jättestort på oxern då hon hoppade av lite tidigt, vilket var mitt fel för att jag inte höll tillbaka henne tillräckligt. Annars gick det jättebra. Skulle sedan komma på det en gång till, och då låg hinderna lite högre. Kände att hon började sega redan i svängen till oxern, och visste inte riktigt omhon skulle hoppa eller inte. Vilket hon inte gjorde, precis när hon skulle trampa av så valde hon att inte hoppa. Så vi rev hela alltet och hon fastnade i grinden med frambenen, så hon fick panik och reste sig och backade. Vilket resulterade i att jag flög av. Blev lite skrämd så det kom lite tårar, men det var bara till att klappa henne och sitta upp igen. Kom sedan på det igen när dem sänkt hindret och då var både jag och Whisse osäkra så hon stannade igen. Dock utan att riva hindret och så. Kom på det igen och då stannade hon igen. Då gjorde dem det till ett räcke med grinden under och så fick jag komma på det igen och då kom vi över! :) Mamma tyckte sedan att vi skulle hoppa en oxer också, så det gjorde vi. Och då kom vi över och hon hoppade så fint! :D Då låg hindret på 90cm.

Så trots att jag trillade av idag, så är jag ändå nöjd över min fina häst! ♥


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Här kan du skriva några ord:


Trackback
RSS 2.0