Dag 6 – Det här gör jag direkt jag kommer till stallet.

Först, så hälsar jag på hästarna som då är i hagen. Sen går jag in i stallet och stället in rullebören i en av boxarna. Sen hämtar jag min grep och börjar mocka. Och sen mockar jag till dem andra två också. Sen tar jag in hästarna och sedan tar jag ut Whisse på uppbindningsplatsen när jag har tagit fram alla grejerna; sadel, träns, martingal/gummisnodd, benskydd och ryktlåda. Sen börjar jag borsta och sedan tar jag på henne sadel, benskydd och träns. Sen tar jag på mig min hjälm och väst. Och sen är jag färdig till att rida :) När jag är färdig med ridningen så tar jag av henne alla sakerna och tar på henne täcke. Sen ger jag dem mat och vatten. Och sen ger jag kaninerna mat och vatten :)

Aa, det är så jag gör. Kanske rider först och mockar sen någon gång, Men annars gör jag samma sak :)

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Här kan du skriva några ord:


Trackback
RSS 2.0