Dag 2 – Min första egna häst/ponny

Min första egna häst var Dessie. Som vi fortfarande har kvar, men som min bästavän har på foder just nu :)
Hon är en 18-årig b-ponny, med rasen welsh. Men vi tror att hon har lite arab i sig.  Hon är väldigt snäll att rida, men hon kan vara lite het ibland, haha! Hon är supersnäll i all hantering men hon kan bli lite sur i boxen och så. Men det kan ju vilken häst somhelst bli. Det är ju deras hem.  Vi köpte Dessie år 2005 och det var typ min bästa dag i hela mitt liv. När vi skulle titta på henne så kommer jag ihåg att hon stod på en uppbindningsplats och käkade på ett äpple, så söt! Vi skrittade iväg till ett ridhus så att jag kunde prova att rida henne. Jag minns att jag tyckte det var lite läskigt, för där var massa andra som red samtidigt. Men vi bestämde oss för att köpa henne. För hon var/är verkligen en superponny.  Jag minns också första gången jag vågade galoppera med henne här hemma i paddocken. Det var en så härlig känsla. Jag var glad hela dagen sen :D  Lite senare var vi med på en blåbärshoppning på örs. Vi hoppade hela 20cm.., i trav. Haha. Men det berodde på att dagen innan, så hoppade jag lite hinder på 40cm, för att det var tänkt att jag skulle hoppa den höjden sen. Men såklart så skulle lilla Dessie börja bocka efter hindret så att jag flög av. Men min sko + chaps satt kvar i stigbygeln, hahahah! Minns det såväl. Men då blev jag rätt skraj, så därför bestämde vi att jag skulle hoppa 20cm istället, till en början :) Det gick jättebra, förutom ett stopp på första hindret bara för att jag satt och ''åkte'' :p  Sen kom där en blåbärshoppning till, som jag var med på. Där hoppade jag 40cm, i galopp faktiskt. Och det gick jättebra! Rev inte och stannade inte! :D Minns att jag fick tårar i ögonen från vinden, för att det gick så snabbt :D Jag kan skriva en hel bok av dethär, men det tror jag inte att ni orkar läsa :p
Aa, bilden har ni sett innan... Men alla dem andra bilderna ligger på den externa hårddisken som min smarta bror tagit med sig till Svalöv. Mycket bra, mycket bra!
Så fler bilder får ni antagligen se i helgen :)

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Här kan du skriva några ord:


Trackback
RSS 2.0