Min ryttarhistoria # 3

Del 1 finns HÄR och del 2 finns HÄR.

När Delfi hade gått bort, så var jag jätteledsen såklart och uttåkad p.g.a att jag inte hade någon häst att rida. Efter någon vecka började vi titta runt lite på hästannonser och hittade efter ett tag Whispering. En storhäst, varmblod och född 2004 och stod inte så långt härifrån. Vi bestämde oss för att åka och kolla, och när vi kom dit och såg Whisse i stallgången blev vi helt sålda. Så grymt söt och snäll. Jag fick prova att rida henne i en stor gräshage, och ni kan ju räkna ut hur det gick.. Dessutom var hon grymt pigg då hon hade vilat i någon månad tror jag. Skritten och traven gick hyffsat bra, men galoppen gick inte så bra. När jag skulle göra en galoppfattning fick hon damp och började bocka, haha. Så typiskt Whisse. Vi sa till ägaren att vi skulle fundera över det, och kom sedan fram till att ha henne på foder i 2 månader (?).
Annonsbilden.

Tiden gick och vi lärde känna varandra mer och mer. I början fick jag knappt henne att fatta galopp, men vi kämpade och kämpade och kunde sedan fatta galopp ifrån halt. När ''fodertiden'' tagit slut så köpte vi henne, utan tvekan. Detta är en fantastisk häst. Vi fortsatte att träna och den 13 mars var vi med på vår första träningstävling/pay & ride borta på ÖRS.

Då såg det ut såhär:

På vår sista tävling detta året (som också var en pay & ride) såg det ut såhär:
Lite skillnad om jag får säga det själv. Från att hoppa 50/60cm till att hoppa upp till 1m och komma så ''långt'' ,utan tränare dessutom, är jag ganska stolt över. Har även kommit ganska långt i dressyren eller vad man ska säga, då jag var tvungen att använda gummisnodd på henne i början då jag inte fick henne att gå i form, men nu har vi skippat gummisnodd helt och det går toppenbra! Såklart har vi mycket mer att träna på och nästa år ska vi ut och tävla ''på riktigt'' :) Hoppas på ytterliggare ett toppenår inom ridningen! :D♥
Jag älskar dig Whispering! ♥

DET VAR ALLT SÅHÄR LÅNGT..

Kommentarer
Postat av: Carolina {Tävlingar i bloggen}

Dock är ju inte höjden det som avgör ;)

Om du inte redan är med, så kan du tävla om en fleecejacka från Schockemöhle här hos oss! http://asslatjejerna.blogg.se/2011/december/december-tavling.html#comment

2011-12-23 @ 21:04:41
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Här kan du skriva några ord:


Trackback
RSS 2.0