dessie & whisse

Red både Dessie och Whisse innan, på åkern :) Började med Dessie. Hon var jättefin även om hon inte gått på några dagar. Skrittade mest men travade också. Tog även några få galoppsprång. Haha, fick knappt stopp på henne. Jag galopperade ''hemåt'' om man säger så. Så hon ville väl hem antagligen. Men man får stopp på henne rätt snabbt endå.
Whisse red jag barbacka på, fast med täcke då eftersom det är så kallt. Och det gick jättebra det med, det var bara uppsittningen som inte gick så bra till en början. Tog ju förstås med mig en pall ut till åkern, eftersom jag hoppar upp där, men det var lite högre upp än vad jag trodde att det skulle va :p Men jag klarade det till sist ;) Skrittade mest och travade några steg eftersom jag inte ville att hon skulle få sånna dampryck som hon brukar få ibland. Och när jag skriver dampryck så menar jag bocksprång och sånt. Men det är inget allvarligt. Bara lite bus. Man får ju tänka på att hon bara är 6 år ;)
Lite senare tänkte jag slänga ihop en snygg rid-outfit. Vad tycker ni om det? :)
Nu ska jag ut i stallet och ge pollarna mat,

Ciao!

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Här kan du skriva några ord:


Trackback
RSS 2.0